ماجرای اخراج 58 استاد دانشگاه چه بود؟
علی شمسی پور با اشاره به ادعای برخی از جراید مبنی بر اخراج ۵۸ استاد دانشگاه در دولت سیزدهم گفت: ما حقیقتاً گله داریم از برخی از رسانه ها که بدون تحقیق و بعضا با نیات و اغراض ی و درجهت تخریب آموزش عالی کشور اقدام به نشر برخی از اخبار می کنند که غالب آن اخبار کذب است و باعث تأسف است که به چارچوب ها و قواعد شناخته شده امر رسانه چه از جهت قانونی چه از جهت اخلاقی پای بند نیستند.
وی ادامه داد: اولا این که وزارت علوم تحقیقات و فناوری قدر اساتید را می داند و ما از همه اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه که بیش از ۶۰ هزار نفر هستند تشکر می کنیم، بابت نقش مهمی که در پیشرفت علمی و اعتلای پرچم جمهوری اسلامی ایران در دنیا و تربیت نیروی انسانی زبده و دانا و توانا برای کشور دارند و همچنین نقش مهمی که در تلاش برای حل مسائل کشور چه در حوزه های صنعتی و چه در حوزه های اجتماعی و دیگر حوزه ها دارند؛ حتماً باید قدردانی و تشکر کنیم و قدر تمام این بزرگواران را می دانیم.
سخنگوی وزارت علوم افزود: اما این ادعایی که جریده مورد نظر داشته و اعلام کرده است که ۵۸ نفر از اعضای هیات علمی در دولت سیزدهم و همچنین ۸۵ نفر در دولت نهم و دهم اخراج شده اند، فارغ از این که این ادعا چقدر درست است، باید عرض کنم که متأسفانه این جریده فراموش کرده یا خواسته فراموش کند که در دولت یازدهم و دوازدهم ۳ هزار نفر را اخراج کردند، بورسیه های مظلومی که بچه های متخصص، جوان، تحصیل کرده و نخبگان این کشور بودند به بهانه این که ممکن است پرونده چند نفر از آنها ایراداتی داشته باشد، تمام آنها را به یک چوب راندند و با اغراض پلید ی و نیت سیاه خود این ها را طرد و بی حیثیت کردند و جامعه علمی کشور را از حضور این ها محروم کردند.
وی ادامه داد: قاعدتاً می دانید، این هشتاد و اندی که در دولت نهم و دهم ادعا شده و این ۵۸ نفری که ادعا شده در دولت سیزدهم اخراج شده اند، در برابر آن ۳هزار نفر هیچ است، که قرار بود هیات علمی شوند و متأسفانه آنها را از حق قانونی و حق شرعی خود محروم کردند و اگر قرار بر این باشد که کسی مدعی باشد در این خصوص، ما مدعی هستیم که چرا سه هزار نفر از بچه های مملکت را بلاتکلیف رها کردند و از آموزش عالی بیرون انداختند این دو عدد اصلاً باهم قابل قیاس نیست.
وی ادامه داد: نکته دوم این که در خصوص این ۵۸ نفر تک به تک بررسی دقیق انجام داده ایم و بررسی ها نشان می دهد غالب این ادعاهایی که انجام شده، کذب و دروغ محض است و من تعجب می کنم که چطور شرمسار و خجالت زده نیستند که این دروغ ها را در جامعه رواج می دهند!
شمسی پور افزود: از این لیست ۵۸ نفر ۳ نفر مربوط به دانشگاه های علوم پزشکی هستند که به وزارت علوم ارتباطی ندارند و ۱۷ نفر دیگر مربوط به دانشگاه آزاد هستند که خودشان باید پاسخ دهند و ارتباطی به وزارت علوم ندارند، ۳۸ نفر باقی مانده مربوط به وزارت علوم تحقیقات و فناوری هستند که وضعیت همه آن ها را توضیح می دهم.
وی ادامه داد: از این ۳۸ نفر باقی مانده که ادعا شده اخراج شده اند، ۳ نفر بازنشسته هستند و بازنشسته شدن کارمندان دولت امری جاری و متداول است این افراد به سن بازنشستگی رسیده اند، سن این افراد و سابقه خدمتشان به حد مندرج در آیین نامه رسیده و دانشگاه طبق آیین نامه استخدامی اعضاء هیات علمی آن ها را بازنشسته کرده است این بازنشستگی ها هیچ ربطی به اخراج و اغتشاشات ندارد و جالب است که بدانید یکی از این ۳ نفر قبل از فتنه سال ۱۴۰۱ بازنشسته شده است.
سخنگوی وزارت علوم یادآورشد: پس ۳نفر از این ها بازنشسته شده اند، سن و سابقه خدمتشان به بازنشستگی رسیده است و همین الان هم ماهانه چند نفر از اعضای هیات علمی در یک فرایند عادی و قانونی بازنشسته می شوند.
وی ادامه داد: ۳ نفر دیگر از این اساتید پرونده قضایی خارج از وزارت علوم دارند و این ارتباطی به وزارت علوم ندارد و طبق قانون از ما خواسته می شود این افراد تعلیق شوند تا تعیین تکلیف قضایی شوند، بنابراین، این سه نفر هیچ ارتباطی به وزارت علوم ندارند، پرونده آن ها پرونده قضایی است، باید ببینیم چه کاری کرده اند که قوه قضاییه آن ها را مورد بازخواست قرار داده است.
شمسی پور ادامه داد: از این لیستی که مورد ادعا است ۵ نفر از این اساتید اکنون عضو هیات علمی هستند و به دروغ این ها را اخراجی نامیده اند این ها افرادی هستند که از جایگاه مدیریتی که داشتند، یا با استعفای شخصی کنار رفته اند یا تغییر مدیریتی رخ داده است و این پنج نفر جابه جا شده اند به عنوان مثال دکتر رحمت صادقی که رئیس دانشگاه کردستان بود و الان عضو هیات علمی بوده و یک سال و چند ماه نیز در دولت سیزدهم کار کرده است، پارسال جای خود را به دکتر قادر زاده داده است و با عزت و احترام این جابجایی انجام شده است و وی همین الان نیز عضو هیات علمی دانشگاه کردستان بوده و بسیار محترم است.
وی افزود: دروغ بعدی این جا آشکار می شود که ۵ نفر از افرادی که ادعا کردند اخراج شده اند، اصلاً اخراج نشده اند، تغییر مدیریت اتفاق افتاده، جایگاه مدیریتی آن ها یا عوض شده یا به فرد دیگری واگذار شده است که سالیانه ۱۰۰ ها مدیر در کشور تغییر می کنند و این هم در مدیریت کشور امری مرسوم و معمول است.
شمسی پور ادامه داد: مورد دیگر این است که یک نفر از این لیست موردنظر بدون اجازه دانشگاه، از کشور خارج شده است و باز نگشته است و الان تکلیفش اصلاً مشخص نیست. منتشر کنندگان این گزارش کذب نام وی را جزء اخراج شده ها ذکر کرده اند، درحالی که وی خودش به خارج از کشور رفته است و هیچ ارتباطی به مدیریت دانشگاه نداشته است و بدون اجازه دانشگاه رفته است و اکنون نیز بلاتکلیف است، این هم یک دروغ دیگر که اینها عنوان کرده اند.
وی ادامه داد: ازاین لیست ۳۸ نفر ۷ نفر اصلاً هیئت علمی نبودند که بخواهند اخراج شوند، این ها قرارداد حق التدریس داشتند مانند هزاران نفر دیگر که با دانشگاه های مختلف کشور قرارداد حق التدریس دارند و می آیند و دو واحد یا هر تعداد واحد درسی که مشخص شده را ارائه داده و می روند و هیچ رابطه استخدامی با دانشگاه ندارند و این یک روال طبیعی است، ۷ نفر از این ها جزء این افراد بودند، یعنی حق التدریس بودند و هیچ قراردادی با دانشگاه نداشتند. بعد از آن دانشگاه صلاح بر این دانسته که این ها جابه جا شوند و افراد دیگری جایگزین آن ها شوند که این هم باز نشان می دهد این کسانی که این مطلب را اشاعه دادند، قصد سو داشتند و نیت خیری وجود نداشته، چرا که ۷ نفر را به دروغ گفتند اخراج شده اند که این ها نیز جزء موارد حق التدریس بودند و هیچ ارتباطی به این مسائل نداشتند.
سخنگوی وزارت علوم افزود: ۳ نفر از این اساتید که اسم آنها نیز آمده است در هیات انتظامی اعضای هیات علمی به دلایل مختلف پرونده دارند و هیچ حکمی برای آن ها هنوز صادر نشده است و مشغول تدریس هستند ولی نویسندگان این مطلب به صورت مغرضانه اسامی این افراد را به عنوان لیست ۵۸ نفر به عنوان اخراجی اعلام کرده اند که این نیز یک دروغ بزرگ است. درحالی که کسی که پرونده او در هیات انتظامی اعضای هیات علمی می آید ممکن است اصلاً تبرئه شود و یا حکم سبک بنا به جرمی که مرتکب شده است بگیرد.
وی تاکید کرد: تازه آن هم جای اعتراض دارد و روال قانونی دارد. این سه نفر هم به دروغ به عنوان اخراجی ذکر شده اند. یک تعدادی از این افراد هستند که ۷ نفرند، که یا رکود علمی داشتند یا پایه های سالیانه خود را دریافت نکرده اند یا این که درخواست برای تمدید سنوات پیمانی نداشتند و به هرحال ارتباط شان توسط هیات اجرایی جذب دانشگاه قطع شده است که این به هرحال یک روند و روال قانونی است که وجود دارد.
شمسی پور تاکید کرد: ۷ نفر دیگر از این لیست در اغتشاشات اخیر کنشگری مجرمانه داشتند، توسط هیات انتظامی دانشگاه مربوطه محاکمه شدند و به مدت یک تا دو نیمسال تحصیلی معلق شدند، ولی بازهم مسئله درمورد این ها اخراج نیست با وجود این که کنشگری مجرمانه در اغتشاشات پارسال داشتند حکمی هم که برای آن ها صادرشده است یک تا دو نیمسال تعلیق است، درواقع معلق شدند که باز مسئله اخراج درمورد این ها وجود ندارد.
وی ادامه داد: نکته بعدی این که ۲نفر از این اساتید به دلیل تخلفاتی که داشته اند توسط مراجع ذی صلاح رد صلاحیت شدند، استعلام این دو نفر منفی است و دانشگاه به اجبار با آنها قطع همکاری کرده است. هیچ کسی نباید به خود اجازه دهد از افرادی که درشغل مهمی قرار می گیرند و استعلام این افراد توسط مراجع صالحه منفی اعلام می شود، بخواهد از آن استفاده کند، این امری کاملا قانونی است. دلایل آن نیز مختلف است برخی مواقع به دلایل اخلاقی و برخی مواقع به دلایل امنیتی است و این ۲ نفر نیز به این شکل با آنها قطع همکاری شده است.
وی ادامه داد: همان طورکه ملاحظه کردید، از این ۵۸ نفراساتیدی که در این دولت ادعا شده اخراج شده اند، ۳۸ نفر مربوط به وزارت علوم بود که غالب این موارد دروغ و کذب بود و حتماً جریده مربوطه باید راجب دروغ هایی که گفته است عذرخواهی کند و پاسخگو باشد.
شمسی پور ادامه داد: تعداد محدودی درواقع داشتیم که مربوط به اغتشاشات سال گذشته بود یا به مدت یک یا دو نیمسال معلق شدند و یک تعداد هم که بحث رکود علمی آنها مطرح بوده است. واقعاً این ادعاهای دروغ باعث می شود که جو روانی کشور در تلاطم قرار گیرد، برخی هستند که دوباره می خواهند شلوغ کاری در کشور راه اندازی کنند، برخی از جریان های ی به دنبال مطامع ی خود هستند، بنابراین از دستاویز قرار دادن هر خبر کذبی کوتاهی نمی کنند.
وی افزود: امیدوارم که اهالی رسانه هوشمندی به خرج دهند، همان طورکه اکثر اهالی رسانه همین گونه هستند، حواس شان به کشورشان و دانشگاه شان که خانه خود آنها است باشد که خدای نکرده مشکلی برای بچه های این کشور پیش نیاید.
وی ادامه داد: همچنین خدای نکرده مسیر رو به رشد کشور منحرف نشود و برای حرکت روبه رشد، دست انداز و مانع قرارداده نشود و کشور ما به سمت صلاح و آرامش حرکت کند.
شمسی پور در پاسخ به این سئوال که در حال حاضر پرونده شریفی زارچی چگونه است افزود: هیات جذب دانشگاه وی را فاقد صلاحیت علمی یا عمومی دانسته و قرارداد وی را تمدید نکرده است طی نامه ای به مرکز جذب اعضای هیات علمی جذب وزارت علوم ارجاع شده و در هیات مرکزی جذب هم به اتفاق آرا این حکم تأیید شده است، این دیگر از اختیار دانشگاه خارج است و فرد مورد اشاره بیست روز مهلت دارد تا از طریق روال قانونی و طبق ضوابط جاری که وجود دارد اعتراض خود را به مراجع ذی صلاح قانونی ارائه دهد.
با استادی که دانشجورا به اغتشاش تحریک می کند، چه باید کرد؟
حجت الاسلام سیدرضا تقوی درباره جوسازی ها و اظهارات کذب اخیر برخی رسانه ها تحت عنوان اخراج اساتید گفت: درباره اینکه دشمن دنبال پیدا کردن سوژه ای است که بتواند آشفتگی روانی در جامعه را ترویج کند، شکی نیست؛ از ابتدای انقلاب در هر موقعیتی در این کشور به این بزرگی در هر گوشه ای اگر اتفاقی رخ می داد، اقدام به بزرگ نمایی آن می کرده و کاه را به کوه تبدیل می کند یا اینکه برخی پیشرفت ها را کوچک نمایی کرده و کوه را تبدیل به کاه و مردم را مشغول آن می کند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: نمی دانم با این فضای مجازی یَله و رها که هر روز با روان مردم بازی می کنند، می خواهند چه کنند؟ دستگاه قضا و دستگاه های مسئول باید به این مسائل توجه کنند؛ یکی از شاخص های مهم امنیت در هر کشوری، امنیت روانی مردم است اگر هر روز مردم در کشور با دهها خبر دروغ و شایعه و جوسازی های هدف دار روبه رو شوند، دیگر زندگی برایشان تلخ خواهد شد.
حفظ آرامش روانی جامعه، موضوعی ملی است
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه تعدادی از مردم اگرچه بعضا با مشکلاتی در بخش های معیشتی روبه رو هستند، اما به هر حال درآمدی دارند گفت: حتی آنهایی هم که متمول هستند، مشکلاتی دارند اعم از مشکلات اقتصادی و غیر آن؛ لذا حفظ آرامش روانی جامعه یک مسأله ملی است عده ای نمی توانند با سوءاستفاده از فضای مجازی برنامه ریزی کرده و ذهن مردم را به هم بریزند و مرتبا بر اعصاب مردم سنگ پا بکشند.
دبیر شورای مرکزی جامعه ت مبارز ادامه داد: مگر در دانشگاهها متخلف وجود ندارد؟ دانشگاهی ها هم ممکن است مانند سایر اقشار جامعه تخلف کنند؛ آیا دانشگاهی که ۳۰ تا ۵۰ هزار دانشجو و چند صد عضو هیأت علمی دارد، همگی عابد و زاهدند؟ رئیس دانشگاه اگر تخلفی از استادان دید، چه برخوردی باید بکند؟ حال اگر طبق قانون با متخلف برخورد کرد، اتفاقی می افتد؟ آنهایی که جوسازی می کنند و می گویند که با استادها برخورد می شود اصلا می دانند که این فرد چه تخلفی کرده است چرا با روان مردم بازی می کنید؟
وی تاکید کرد: یک واژه ای را مرتبا روی آن مانور می دهند اما نمی گویند که امروز از برکت وجود نخبگان با غیرت است که چرخ صنعت هسته ای می چرخد و صنایع دفاعی روزبه روز بر قدرت آن افزوده می شود یا آنهایی که صنعت ماهواره ای را رشد داده اند و از لحاظ علمی می توانیم در دنیا حرفی برای زدن داشته باشیم یا نخبگانی که سلول های بنیادین را به دستاوردی برای ارتقای سطح زندگی مردم تبدیل کرده اند را چرا نمی بینند؟ اما در گوشه ای از یک دانشگاه یک استاد تخلف کرده را بزرگنمایی می کنند؛ اینها جوسازی و برای ایجاد ناامیدی در مردم است.
اعلام شود که افراد اخراجی چه تخلفی کرده اند تا مردم اسیر جوسازی رسانه ها نشوند
حجت الاسلام تقوی بیان کرد: معتقدم باید به کارهایی که برای ارتقای معیشت مردم در حال انجام است پرداخته شود نه اینکه هر دروغ و شایعه ای را در فضای مجازی منتشر کنند و به آن ضریب بدهند؛ فرقی بین نخبه و غیر نخبه نیست چه طور کارگری که در حال عرق ریختن در تابستان است باید طبق ضابطه عمل کند و اگر تخلف داشت، اخراج شود اما یک استاد دانشگاه اگر تخلف داشت، با دسته گل به استقبالش بروند؟
وی افزود: اعتقاد من بر این است که دستگاههای مسئول با این موارد برخورد کنند و صریحا اعلام کنند که این افراد چه تخلفاتی داشته اند و چه کرده اند؛ اگر در اغتشاشات استاد دانشگاه به جای تدریس در کلاس درس، آنچه رسانه های بیگانه می گویند را تکرار کند و دانشجویان را ترغیب به خروج از کلاس درس کند نباید به او چیزی گفت؟
عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: به نظر من هر فردی باید در چارچوب شأن و جایگاه خودش حرف بزند و اظهار نظر کند حالا هر فردی که می خواهد باشد؛ چه وزیر و وکیل یا استاد دانشگاه باشد چه کارگر و بازاری؛ معتقدم با کسانی که اینطور برخورد شده، باید پرونده شان رو شود که چرا با اینها برخورد شده و چه کارهایی کرده اند.
چطور بدانیم دلسوز جامعه کیست؟
بهترین راه برای رسیدن به حق بطوریکه نتوان آنرا از باطل تشخیص داد، دست دامن به قرآن و سیره امامان معصوم (ع) است.
با وجودیکه اتفاقاتی که در آن زمان(ائمه علیه السلام) افتاده است شبیه همین اتفاقاتی است که در جامعه ما بوجود می آید. یکی از منابع گرانسنگ کتاب ارزشمند نهج البلاغه است. این کتاب راهگشای تمام دردهای جامعه ما و حتی دیگر جوامع می باشد.
مسائلی در کشور در حال گذار است، با وجودیکه این مسائل در مجرای قانون حل می شود، ممکن است به مزاج گروهی یا حزبی خوش نباشد. اگر این گروه ها تابع قوانین جامعه باشند و انصافا برای پی گیری مسائل از دریچه صداقت نگاه کنند و اظهار نظر نمایند ایده آل است ولی اگر از دریچه منافع گروهی، جناحی و حزبی به آن نگاه کنند، هم قانون را زیر پا گذاشته اند و هم جامعه را دچار دردسر می کنند.
اگر برخورد با مسئله و مشکل جامعه از نوع دوم باشد، چون از انصاف و صداقت خبری نیست، متاسفانه پی گیریها جناحی می شود و طرف برای اینکه خود را محق در افکار عمومی جابزند آسمان و ریسمان را به هم می بافد و به جایی می رسد که بوی فتنه به مشام شنونده و یا خواننده می رسد. این طیف فکری برای اینکه مخاطب را قانع نماید به آیات الهی و جملات مردم پسند متوسل می شوند، به قول امیر مومنان علی (ع)، از سخنان حق برای رسیدن به باطل استفاده می نمایند. انصافا به بیانیه های زیر اگر خوب دقت نمائیم، آیا جناحی برخورد نکرده اند؟ چطور وقتی که دولت آقای (هم سوی همین جناح ها)بیش از سه هزار نخبه را نمی گذارد مراحل علمی خود را طی نمایند. به نظر این جناح ها عیبی ندارد و صدمه به جایی نمی زند! ولی با استادی متخلف که دانشگاه را محلی برای اغراض ی خود کرده است، نباید برخورد کرد!!.
اخراج اساتید دانشگاه دولت سیزدهم را زیرسوال برده است
به گزارشاقتصادنیوزبه نقل از جماران، متن بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در پی می آید:
بسمه تعالی
وَأَکْثِرْ مُدَارَسَةَ الْعُلَمَاءِ، وَمُنَاقَشَةَ الْحُکَمَاءِ، فِی تَثْبیتِ مَا صَلَحَ عَلَیْهِ أَمْرُ بلاَدکَ، وَإِقَامَةِ مَا اسْتَقَامَ بهِ النَّاسُ قَبْلَکَ. (نامه 53 نهج البلاغه)
اخراج برخی اساتید دانشگاه، از تصمیمات بسیار تلخ و ناگواری است که دولت سیزدهم را به شدت زیر سوال برده است. هر گاه بنیانهای فرهنگ جامعه، سست، بی محتوا و دستخوش ارباب قدرت شود، نتیجه ای جز یاس و هراس و بی اعتمادی و دانش کشی و تصمیمات نادرست نخواهد داشت. چرا در این دولت، تصمیمهای غیر معقول و غیرمقبول گرفته شده، استادان دلسوز، اخراج و به جای آن سخن از جذب چند هزار افراد جدید می شود؟ با اخراج استادان مستقل و منتقد، اندک استقلال دانشگاه ها نیز از بین رفته، دانشگاه فاقد توانمندی لازم در جهت کمک به پیشرفت کشور می گردد. با گزینش گروهی احیانا کم صلاحیت به عنوان استاد، سرنوشت علم و تحقیق در این دولت به کدام سو می رود؟
آقای رئیس جمهور که همواره از آینده روشن و توام با پیشرفت سخن می گوید، با کدام نشانه ای به چنین نظری رسیده است؟ سپردن سرنوشت دانشگاه به دست گروهی خاص و ایجاد موانع برای آزادی اندیشه، روشن است که چه آینده ای را رقم خواهد زد. امیدواریم مسئولان مربوطه دست از تصمیمهای جناحی از سر دانشگاهها بر دارند، و باعث خروج بیشتر مغزها از کشور نشوند. آقایان می دانند که قدرت برای هیچ کس پایدار نیست، جز این که نام نیک برای خود بر جای گذارند.
مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم
چهاردهم شهریور 1402
- درخواست فوری جبهه اصلاحات از دولت رئیسی درباره معلمان معترض
به گزارشاقتصادنیوزبه نقل ازجماران،جبهه اصلاحات ایران در خصوص وضعیت بغرنج و چالش برانگیز آموزش و پرورش بیانیه ای صادر کرد:
به نام خدا
نتیجه مجموعه عوامل فوق تنزل کیفیت آموزشی، افت فاحش تحصیلی، تشدید نابرابری آموزشی، ناامیدی و بی انگیزگی معلمان و نهایتاً محروم شدن هرچه بیشتر کشور از نسلی توانمند، تربیت شده و با انگیزه است.
جبهه اصلاحات ایران بر آزادی فوری معلمان دربند، توقف احضارها و بازجویی آنها توسط حراست ها و نهادهای امنیتی و نیز پایان دادن به پرونده سازی برای فرهنگیان معترض تأکید می کند.
ما ضمن بزرگداشت مقام معلم به مثابه نیروی پیشران توسعه همه جانبه کشور و حمایت از مطالبات به حق معلمان، بر ضرورت توجه و اهتمام دولت به معضلات نظام آموزشی کشور و رفع فوری تضییقات و محدودیت های اعمال شده علیه معلمان معترض تأکید داریم.
از نظر جبهه اصلاحات نقطه عزیمت حل مشکلات نظام آموزشی کشور، پایان دادن به نگاه امنیتی و ایدئولوژیک در اداره زیربنایی ترین نهاد تعلیم و تربیت و رفع تبعیض ها و ویژه گزینی های ناشی از آن، اتخاذ رویکرد علمی و تخصصی و استفاده از مسؤولان توانمند و با تجربه در اداره نهاد آموزش و پرورش کشور است. تنها در صورت این تغییر بنیادین است که می توان انتظار داشت مساعی حاکمیت برای حل معضلات این مهم ترین نهاد تربیت نیروی انسانی در مسیری صحیح قرار گرفته و به پشتیبانی معلمان فرهیخته و متعهد کشور و استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های آنان در مسیر توسعه همه جانبه کشور منجر شود.
جبهه اصلاحات ایران
شهریور ۱۴۰۲
واکنش حسام الدین آشنا به سمت جدید حدادیان
تدریس در دانشگاه یک حق همگانی نیست!
به گزارش اقتصاد نیوزبه نقل از خبرآنلاین، حسام الدین آشنا در توییتی نوشت: هر کس حق دارد برای تدریس در دانشگاه تلاش کند اما تدریس در دانشگاه یک حق همگانی نیست .
مهم رقابتی بودن کسب جایگاه استادی، شفافیت مراحل انتخاب استاد و مدیریت تعارض منافع در فرآیند انتخاب ارزیابی و حتی قطع همکاری با مدرسان است .
سعید حدادیان؛ از مداحی ی برای تا امضا زدن پای طومار کاندیداتوری رئیسی
گزارشی از حسام الدین آشنا
دهم مرداد ماه ۱۴۰۰ در شعبه ۶ دادگاه کیفری یک استان تهران پرونده جرم ی متهم حسام الدین آشنا به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی رسیدگی شد.هیات منصفه در یک اتهام و دو شکایت متهم را با اکثریت آرا مجرم دانست و ضمنا با اکثریت آرا متهم را مستحق تخفیف دانست.توضیح دانشگاه تهران در باره مداح معروف
عبدالرضا سیف درباره تدریس سعید حدادیان در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه گفت: حاج سعید حدادیان دارای مدرک دکتری بوده و چندسال است که به صورت حق التدریس در دانشکده ادبیات و علوم انسانی و دیگر دانشکده های دانشگاه تهران تدریس می کند.
وی با اشاره به دروسی که توسط حدادیان تدریس می شود، افزود: دروس ادبیات پایداری، آشنایی با دفاع مقدس و آشنایی با ادبیات انقلاب اسلامی از دروسی است که توسط وی در مقاطع ارشد و کارشناسی تدریس می شود.
رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران یادآور شد: حاج سعید حدادیان از سال ۱۳۹۷-۱۳۹۶ به صورت حق التدریس در دانشکده ادبیات و دیگر دانشکده های دانشگاه تهران تدریس می کند و از گروه معارف هم اجازه تدریس دارد.
امروز برخی رسانه ها اعلام کردند دانشگاه تهران در ترم جدید به علی اصغر حدادیان نایینی معروف به سعید حدادیان، واحد تخصصی در مقطع کارشناسی ارشد برای تدریس داده است.
در جواب حسام الدین آشنا و طیف های همسوی ایشان
حسین شریعتمداری طی یادداشتی در رومه کیهان نوشت:
۱- او دارای مدرک دکتری جامعه شناسی است. از سال ۱۳۹۴ تدریس دروس مختلف را در دانشگاه تهران به صورت حق التدریس برعهده داشته و با توجه به عملکرد موفق و ارزیابی مثبت دانشگاه و دانشجویان از کلاس های ایشان و با درخواست مسئولان دانشگاه به تدریس ادامه داده است.
رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران با استناد به سوابق حضور وی در دانشگاه تهران اعلام کرده است که او از سال ۱۳۹۴ در دانشکده ادبیات و دیگر دانشکده های دانشگاه تهران تدریس می کند و از گروه معارف هم اجازه تدریس دارد. در ارزشیابی کارنامه تدریس او آمده است که وی؛
الف- در اولین همکاری خود در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۳۹۴-۱۳۹۵ در درس انقلاب اسلامی ایران با تعداد
۴۱ دانشجو معدل ۱۸/۳۱ را کسب کرده است که نمره ارزشیابی ایشان از معدل اساتید گروه مربوطه (۱۸/۰۳) و معدل دانشکده (۱۷/۹۸) و حتی معدل دانشگاه (۱۸/۳۰) در ترم مورد نظر بالاتر بوده است.
ب- در کارنامه ارزشیابی ایشان تاکید شده است که او در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۳۹۵-۱۳۹۶ در درس انقلاب اسلامی ایران با تعداد ۳۰ نفر دانشجو معدل ۱۸/۶۷ را کسب کرده است که نمره ارزشیابی ایشان از معدل اساتید گروه مربوطه (۱۷/۶۵)، معدل دانشکده (۱۷/۷۷) و حتی معدل دانشگاه (۱۸/۲۶) بالاتر بوده است.
ج- عملکرد تدریسی او در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ در درس تفسیر موضوعی قرآن با تعداد ۴۸ نفر دانشجو معدل ۱۸/۰۰ را کسب کرده است که نمره ارزشیابی ایشان از معدل اساتید گروه مربوطه (۱۷/۲۰) و از معدل دانشکده (۱۷/۵۱) در ترم مورد نظر بالاتر بوده است.
د- او بیش از ۶ سال است که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشکده ادبیات دانشگاه تهران به تدریس <<ادبیات پایداری>> مشغول بوده است.
و
ایشان تا این جای کار، به گواهی اسناد، از نظر علمی و ارائه دروسی که برعهده داشته است از سایر اساتید دانشکده برتر و معدل ارزشیابی او از معدل دانشگاه نیز فراتر بوده است. از این روی فقط بی سوادها، آن هم نه همه بی سوادها، بلکه بی سوادهای حسود می توانند با او دشمنی ورزیده و کینه توزی کنند!
۲- او در ۱۶ سالگی به همراه رزمندگان جهاد سازندگی به جبهه های نبرد برای دفاع از اسلام و ایران و نوامیس مردم رفته است و در عملیاتی چون والفجر ۱، کربلای ۴، بیت المقدس ۲، ۳ و ۴ و عملیات مرصاد حضور داشته است. برادر او نیز به فیض بزرگ و مقدس شهادت رسیده است و.
با توجه به این کارنامه جهادی تنها وطن فروشانی که آرزوی آنها برای تسلط بیگانگان بر ایران برباد رفته است، می توانند در هجوم ناجوانمردانه به او زبان بچرخانند و قلم بدوانند.
۳- او یکی از مداحان معروف و شناخته شده و انقلابی اهل بیت علیهم السلام است و سال هاست که با نوای گرم و سروده های حماسی خود به ترویج فرهنگ عاشورایی مشغول بوده و هست. او در مدیحه سرایی ها و مرثیه خوانی های خود جوانان بسیاری را به فرهنگ اصیل اسلام دعوت کرده و به آنان شور انقلابی و درس آزادگی داده است و.
از این روی فقط کسانی که با اسلام و انقلاب و قیام سیدالشهداء سر ناسازگاری دارند می توانند در شمار حمله کنندگان به او قرار بگیرند.
۴- او دکتر سعید حدادیان است که برخلاف بسیاری از تازه به دوران رسیده های عقده ای که بی سوادی خود را زیر مدرکی که معلوم نیست چگونه کسب شده، پنهان می کنند، هیچ گاه حاضر نشده پیشوند << دکتر>>، << عضو هیئت علمی دانشگاه >>، << رزمنده دفاع مقدس >>، << برادر شهید>> و را به نام خود بیفزاید و همیشه ترجیح داده است که او را حاج سعید حدادیان و ذاکر اهل بیت علیهم السلام بنامند.
۵- کاش مسئولان محترم دانشگاه ها کارنامه و نمره ارزشیابی تمامی اعضای هیئت علمی را برای اطلاع عموم و مخصوصاً دانشجویان هر رشته تحصیلی اعلام می کردند تا سره از ناسره جدا شود و بی صلاحیت هایی که با واسطه گری این و آن بر کرسی هیئت های علمی نشسته اند (بخوانید نشانده شده اند) از صاحب صلاحیت هایی نظیر سعید حدادیان قابل تشخیص باشند.
۶- و بالاخره سخنی خطاب به برادر عزیزم حاج سعید حدادیان در میان است و آن، این که: نیم نگاهی به طیف کسانی بینداز که این روزها آتش توپخانه اجاره ای خود را به سوی تو گشوده اند! چه می بینی؟! آیا مخالفت و حمله آنها به تو سند درستی راهی نیست که برگزیده ای؟! راستی! هیچ فکر کرده ای که چقدر شرم آور بود اگر خدای نخواسته! این اجق وجق های بی سواد و وطن فروش زبان و قلم به حمایت از تو می چرخاندند؟!
استاد دانشگاه «کویین مری» انگلیس؛ از خشونت و تبعیض یهودی ها می گوید.
«دکترین مونرو» مجوز جنایات آمریکا
ملیگرایی واقعی کجا؟ کارنامه اشرافیت غربگرا کجا؟!
دانشگاه ,کشور ,کرده ,علمی ,اخراج ,تدریس ,وزارت علوم ,هیات علمی ,دانشگاه تهران ,سعید حدادیان ,دولت سیزدهم ,نمره ارزشیابی ایشان ,دانشگاه تهران تدریس ,انسانی دانشگاه تهران ,انقلاب اسلامی ایران